دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده در سال 1399

فهرست مطالب

دیجیتال مارکتینگ یک پروسه زمان بر اما پولساز در جهان کسب و کارهای اینترنتی در عصر حاضر می باشد

در زمانی که این مقاله کوتاه را برای شما دوست مهربانم می نوشتم این سوال مهم ذهن مرا به خود مشغول کرده بود که چرا دیجیتال مارکترهای تازه کار و آژانس های بازاریابی دیجیتال بدون خلاقیت و نوآوری در ایران سعی دارند تعریف ساده بازاریابی اینترنتی را برای شما خیلی غیرقابل فهم و سخت جلوه دهند در صورتی که همین معنای بازاریابی دیجیتال به اعتقاد من با رشد سرعت اینترنت و استفاده از تلفن همراه در ایران بین سال های 1384 تا پایان فروردین سال 1399 برای مردم ما بصورت دقیق و کاملی تعریف شده است چون الان هر فردی که در فضای مجازی به هر نحوی فعالیت دارد مثل رزرو بلیط هواپیما و خرید کالا از فروشگاه های اینترنتی این خود به نوعی اینترنت مارکتینگ ناخودآگاه در فضای اینترنت می باشد.

تعریف ساده آکادمی فروش از دیجیتال مارکتینگ

به تمامی فعالیت های ما در رسانه های دیجیتال که در نهایت منجر به افزایش فروش وب سایت شود دیجیتال مارکتینگ گفته می شود منظور ما از رسانه های دیجیتال مثل ایمیل مارکتینگ و ویدیو مارکتینگ و…. می باشد.

از چه سیستمی برای افزایش فروش اینترنتی وب سایت خودمان استفاده کنیم؟

من در تابستان سال 1398 زمانی که با دیجیتال مارکتینگ آشنا شدم در راستای اینکه با تعاریف خیلی سخت و غیرقابل فهم زیادی توسط این اساتید پرادعا به جرات می توانم بگویم که خودشان هم نمی دانستند در حال بیان چه تعریفی هستند برای اینکه در دام نادانی از پیش برنامه ریزی شده ی این افراد سودجو قرار نگیرم برای فهم بهتر و شفاف تر خودم دیجیتال مارکتینگ رابه چهار بخش مهم تقسیم بندی نمودم که به شرح ذیل می باشد.

بخش نخست : 1- آهنربای جذب :

ما وقتی می خواهیم کالا و خدمات خود را در وب سایت خودمان به دیگران معرفی کنیم باید با استفاده از تولید محتوای هدفنمد مخاطبان بازار هدف مربوط به کسب و کار خودمان را از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارمان در گوگل به وب سایت مثل آهنربا جذب و آنها را علاقه مند به مطالب و خدمات خود در وب سایت نماییم تا از این طریق یک بتوانیم بانک ارزشمند اطلاعاتی مخاطبین علاقه مند به بیزینس خودمان را بصورت گام به گام ایجاد کنیم تا در آینده از این طریق با پیاده سازی بازاریابی اینترنتی اصولی و کمپینهای بازاریابی دیجیتال کالا و خدمات خود را در وب سایت به فروش برسانیم.

تخصص های مورد نیاز آهنربای جذب

تبلیغات آنلاین : شما باید بتوانید کالا و خدمات خود را از طریق رسانه ها دیجیتال تبلیغ نمایید تا مخاطبین علاقه مند به کالای شما مثل آهنربا جذب شوند.

سئو : ایجاد ترافیک رایگان یا پولی در وب سایت به این معنا که شما بتوانید از طریق جستجوی کلمات کلیدی اصلی مربوط به کسب و کارتان در اولین نتایج صفحه گوگل قرار بگیرید تا مشتریان شما را پیدا و وارد وب سایت شوند.

شبکه های اجتماعی : با استفاده از این ابزار ارزشمند و بسیار عالی چون اینستاگرام و تلگرام و تولید محتوا با کیفیت و معرفی و کالا و خدمات کسب و کارتان می توانید یک سیستم عالی آهنربای جذب ارگانیک به درون وب سایت خودتان داشته باشید.

تبلیغ نویسی جذب کننده: شما باید بدون شک تبلیغ نویسی جذب کننده را یاد بگیرید چون زمانی که محصولات و خدمات خود را در قسمت فروشگاه اینترنتی وب سایت می خواهید ارائه دهید باید برای هر کدام از محصولات خود یک صفحه محصول اختصاصی ایجاد و در آنجا بصورت کامل و جامع برای آشنایی هر چه بیشتر و خرید نهایی مشتریان اصول دقیق تبلیغ نویسی کالاها را رعایت کرده باشید.

بخش دوم : 2- فعالسازی کاربران جذب شده :

پس تا این لحظه من و شما یاد گرفتیم که در بازاریابی دیجیتال نخست با روش اولی  کاربران را مثل آهنربا به وب سایت جذب کنیم و سپس با گرفتن اطلاعات تماس مخاطبین از طریق صفحات فرود یا همان لندینگ ها پیج ها که هدفشان جمع اوری تلفن و ایمیل کاربران می باشد منتقل می کنیم و حتی در گاهی وقت ها فروش های جزئی هم از این طریق ایجاد می کنیم اما مهمترین تجربه ای که من می توانم به شما در این قسمت فعالسازی به اشتراک بگذارم ارائه پیشنهاد جذاب فوق العاده عالی و کاملا رایگان بله درست متوجه شدید ارائه یک خدمت یا کالای عالی بخشی از آن بصورت رایگان به مخاطبین و مشتریان خودتان تا آنها به کسب و کار شما علاقه مند شوند و اعتماد پیدا کنند و اطلاعات فوق ارزشمند تماس خودشان را در اختیار شما قرار دهند اما دوست عزیزم تازه داستان اینترنت مارکتینگ برای ما آغاز شده است.

اجزای دیجیتال مارکتینگ چیست
دیجیتال مارکتینگ به ترتیب از چهار مرحله مهم تشکیل شده است جذب فعالسازی پولسازی و مهترین آن حفظ مشتری می باشد

تخصصهای مورد نیاز فعالسازی کاربران جذب شده

افزایش دهنده نرخ تبدیل cro : بصورت ساده می گویم شما باید بتوانید از طریق یک سری تغییرات در صفحه نخست وب سایت مثلا رنگ و فونت و ارائه محتوای جذاب نرخ تبدیل در وبسایت خودتان را افزایش دهید .

باازریابی محتوا: شما باید این دانش کافی را داشته باشید وقتی مقاله و یا ویدیوی جهت معرفی کالا و یا خدمات خودتان ارائه می دهید بصورت دقیق و هدفمند به مشکل مخاطب مورد نظرتان اشاره و راه حلی جامع در راستای رفع این ایراد به مشتریان خود ارائه دهید چون اگر شما بتوانید در بازریابی محتوا خیلی ساده اما عالی با فکر و ضمیر ناخودآگاه مشتری ارتباط معناداری برقرار کنید این می تواند کسب و کار شما را بصورت ارگانیک و ویروسی از طریق به اشتراک گذاری خدمات و کالاهای شما در فضای مجازی مشهور کند و همین باعث ایجاد فروش خوبی در وب سایت شما خواهد شد.

تحلیل روزانه وب سایت: شما باید از طریق ابزارهای رایگانی چون گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول گوگل تمامی فعالیت های روزانه کاربران وب سایت خودتان را تحلیل کنید بعنوان مثال ببینید فلان مخاطب شما از طریق چه کلمه کلیدی وارد وب سایت شده چند دقیقه فعال بوده به کدام قسمت های وب سایت مراجعه کرده و اگر ایمیل خود را در اختار شما قرار داد بخاطر کدام فعالیت شما در چه صفحه از وب سایت بوده است و در کل یک نقشه ذهنی جالبی این تحلیل برای هر چه بهتر شدن وب سایت و سیستم بازاریابی اینترنتی شما منجر خواهد شد اگر می خواهید فروش های میلیاردی در اینترنت تجربه کنید همیشه باید به هر چه آسانتر شدن و بهینه شدن فعالیت کاربران در وب سایت خودتان فکر کنید و مشکلات را به مرور زمان رفع نمایید.

ایمیل مارکتینگ پولساز: شما باید بعد از دریافت ایمیل کاربران و ساختن بانک اطلاعاتی قدرتمند از طریق عضویت در اکانت ارسال ایمیل میلیرلایت و ایجاد کمپین های دیجیتال مارکتینگ در جهت تبلیغ کالا و خدمات و در نهایت فروش آنها از طریق ایمیل مارکتینگ اقدام به علاقه مند نمودن مخاطبان م خریداران و سرانجام با ارائه درخواست های جذب شونده و پیشنهادهای عالی مشتریان علاقه مند به خرید از وب سایت شما شوند که بزرگترین تجربه من از دیجیتال مارکتینگ در ایران همین روش ایمیل مارکتینگ پولساز هستش که می تواند به افزایش فروش ادینترنتی و رشد موشکی کسب و کار شما در فضای مجازی منجر شود

بخش سوم  : 3- ایجاد پولسازی در وب سایت

شما می توانید بعد از جذب و فعالسازی کاربران و از طریق کمپین دیجتال مارکتینگی هدفمند کالا و خدمات خود را با ارسال ایمیل هایی همراه با پیشنهادهایی جذاب فروش خیلی خوب و عالی را تجربه کنید که به اعتقاد من تنها فقط شروع داستان می باشد چون اگر شما می خواهید همیشه از واریز پول به حساب بانکی خودتان لذت ببرید باید خلاق و نوآور باشید تا مشتریان همیشه از کالا و محصولات ارائه شده توسط بیزیمس شما نهایت استفاده و لذت را ببرند.

بخش چهارم  : 4- مهمترین وظیفه یک دیجیتال مارکتر حفظ مشتری

اگر شما دقیق مواردی که گفتم را بصورت گام به گام بعنوان یک دیجیتال مارکتر  مو به مو رعایت کرده باشید و به این مرحله مهم رسیده اید به شما تبریک می گویم تا این لحظه اصول بازاریابی دیجیتال را دقیق پیاده سازی و اجرا نموده اید و الان باید با ارائه فروش مجدد و فعالسازی غیرفعال ها و نسبت به رقیبای خودتان بهترین پشتیبانی ها را ارائه دهید می توانید هم فروش خود را تا چندین برابر افزایش و مشتریان همیشگی خود را حفظ و در بالاترین سطح رضایت از کالا و خدمات خودتان قرار دهید که این می تواند مشتریان بیشتری را جذب وب سایت کند و شرکت و آژانس شما روز به روز رشد عالی تر و بهتری را تجربه کند.

مارکتینگ دیجیتال چرا
مهمترین و کلیدی ترین ابزار فروش در حوزه دیجیتال مارکتینگ در ایران و جهان کمپین های ایمیل مارکتینگ می باشند

نتیجه گیری نهایی

بزرگترین اشتباهی که تا به امروز از دیجیتال مارکترهای پر ادعا در ایران دیدم این می باشد که می گویند وقتی پول در حساب آمد کار تمام است و ما دیجیتال مارکتری عالی شدیم خیر دوست عزیزم زمانی شما در دیجیتال مارکتینگ موفق هستید که قسمت پایانی همان حفظ مشتری را بصورت برنامه ریزی شده و مستمر انجام دهید و سپس مشتریان جدیدی را روزانه و سالانه به کسب و کار خودتان مثل پول و دارایی ارزشمندی  جذب کنید با صبر و شکیبایی و تلاش مداوم و داشتن صداقت شما هم می توانید تبدیل به یک دیجیتال مارکتر واقعی پولساز شوید موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین محصولات

عضویت در خبرنامه آکادمی فروش

اطلاع از جدیدترین آموزش های رایگان و مقالات آکادمی کسب و کار اینترنتی فروش

عضو خبرنامه آکادمی فروش شوید

هر هفته یک مقاله و ویدیوی آموزشی رایگان از ما هدیه بگیرید